Można gotować z pasją a nawet z fantazją ... na pewno należy gotować zdrowo

Wpisy z tagiem: ryby

środa, 06 kwietnia 2011
Dieta odchudzająca i zdrowa to najważniejsze w naszym życiu, by chciało się chcieć żyć....

Od dawna znany jest korzystny wpływ kwasów omega 3 na zdrowie układu krwionośnego i zmniejszenie ryzyka zdarzeń sercowych. Dieta bogata w kwasy Omega 3, czyli ryby morskie (np. dieta śródziemnomorska), polecana jest w profilaktyce chorób serca. Jednak jak dotąd nie znany był dokładny mechanizm działania kwasów omega 3 na zmniejszenie ryzyka chorób układu krwionośnego. Wyniki najnowszych badań naukowych opublikowane w European Journal of Clinical Nutrition tłumaczą właściwości zdrowotne Omega 3.Od dawna znany jest korzystny wpływ kwasów omega 3 na zdrowie układu krwionośnego i zmniejszenie ryzyka zdarzeń sercowych. Dieta bogata w kwasy Omega 3, czyli ryby morskie (np. dieta śródziemnomorska), polecana jest w profilaktyce chorób serca. Jednak jak dotąd nieznany był dokładny mechanizm działania kwasów omega 3 na zmniejszenie ryzyka chorób układu krwionośnego. Wyniki najnowszych badań naukowych opublikowane w European Journal of Clinical Nutrition tłumaczą właściwości zdrowotne Omega 3.

Naukowcy z Australii pod przewodnictwem prof. Manohar’a Garg zaobserwowali wyraźny związek pomiędzy kwasami tłuszczowymi Omega 3, a stanami zapalnymi w organizmie, będącymi jednymi z czynników sprawczych chorób serca. Zdaniem badaczy ilość stanów zapalnych jest odwrotnie proporcjonalna do  ilości kwasów Omega 3 we krwi.  

Wstępem do odkładania cholesterolu w tętnicach (miażdżycy) są przewlekłe stany zapalne w śródbłonku (w wewnętrznej ścianie) naczyń krwionośnych. Stan zapalny może być skutkiem zakażenia wirusowego, bakteryjnego jak również szkodliwego działania substancji, które przedostają się do organizmu wraz z pożywieniem. Błędy żywieniowe są częstym czynnikiem sprawczym przewlekłych stanów zapalnych w naczyniach krwionośnych. Ze szkodliwych substancji wywołujących zapalenia w obrębie naczyń powszechnie występujących w żywności wymienić można kwasy tłuszczowe trans obecne w przetworzonych i uwodornionych olejach roślinnych (margaryny, oleje rafinowane), a także w wyrobach cukierniczych, czekoladach i produktach pieczonych i smażonych z użyciem oleju roślinnego, oraz akrylamid obecny w dużych ilościach w chipsach i frytkach.

W wyniku stanu zapalnego w naczyniach wzrasta wielokrotnie przepuszczalność komórek śródbłonka i dochodzi do nadmiernego odkładania cholesterolu. Mówiąc krótko do tanga trzeba dwojga. Sam cholesterol nie jest wszystkiemu winien. Ogromną rolę w tworzeniu zmian miażdżycowych w tętnicach odgrywają stany zapalne. Stąd profilaktyka chorób serca, w tym zmiana nawyków żywieniowych, powinna obejmować nie tylko zmniejszenie ilości cholesterolu w diecie, ale również, a może przede wszystkim, zapobiegnie przewlekłym stanom zapalnym w organizmie.  

Po raz kolejny badania naukowe potwierdziły korzystny wpływ na zdrowie kwasów omega-3, które mają szeroki zakres korzystnego oddziaływania na zdrowie. Zmniejszają ryzyko zdarzeń sercowych, zapobiegają niektórym nowotworom, pomagają w niwelowaniu objawów astmy, wpływają korzystnie na rozwój dzieci i chronią oczy przed AMD (zwyrodnienie plamki związane z wiekiem). Kwasy omega-3 (DHA, EPA) zawarte są w rybach oleistych (tłustych rybach morskich), czyli w makreli, tuńczyku, łososiu i sardynkach.

 

| < Maj 2012 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Zakładki:
A tu też jestem
Inspiracje kuchenne
Kuchenne www
Old blogi kuchenne
Spis potraw
Tu zaglądam
Durszlak.pl







Mikser Kulinarny - przepisy kulinarnej blogosfery
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Skopiuj CSS